021-44273757 ، 02144273767

مهمترین نیازهای زنان در زندگی زناشویی که مردان باید بدانند

 29 فروردین 1400   11:19
 0
 3641

تفاوت‌های فردی که بین زنان و مردان وجود دارد در عین ایجاد جذابیت می‌تواند باعث سوتفاهم‌ها و بدفهمی‌های زیادی شود. در مورد نیازهای اساسی مردان اینجا بخوانید، ما در این مقاله سعی داریم نیازهای زنان را شفاف‌تر بیان کنیم تا هم زنان نسبت به نیازهای خود شناخت و آگاهی کسب کنند و هم مردان بتوانند به دور از هر نوع سوءتعبیری درک واضح‌تری از نیازهای اساسی زنان داشته باشند.

برای دریافت مشاوره فردی می توانید با مشاوران افرا کلینیک تماس حاصل فرمایید.

021-44273757 ، 021-44273767

مهمترین نیازهای زنان

زنانگی و مردانگی دنیای متفاوت و خاص خود را دارد. در واقع خلقت هر یک از دو جنس با فطرتی خاص و ویژگی‌های خاصی صورت گرفته است؛ اما این تفاوت‌ها به معنای برتری یک جنسیت بر دیگری نیست. فراموش نکنیم همه زنان و مردان از ارزش‌های انسانی یکسانی برخوردار هستند. مغز زن استعدادهای خاص فوق‌العاده‌ای دارد. قدرت کلامی چشمگیر، توانایی در برقراری ارتباط عمیق دوستانه، توانایی پیش‌گویی در خواندن چهره‌ها و لحن صدا در زمینه هیجانات و حالات روانی و توانایی در از بین بردن تعارضات، همه این توانمندی‌ها، استعدادهایی فطری هستند که زنان با آن‌ها متولد می‌شوند.

نیاز اساسی زنان

دنیای زنانگی جذابیت‌ها و چالش‌های خاص خود را دارد. هر چه قدر بیشتر ویژگی‌ها و نیازهای اساسی زنان را بشناسیم، به عنوان یک مرد، تعامل بهتری با زنان خواهیم داشت و به عنوان یک زن، خودآگاهی خود را افزایش می‌دهیم و با چالش‌های دنیای زنانگی راحت‌تر کنار خواهیم آمد.


بیشتر بخوانید: سرد مزاجی زنان


مهم‌ترین نیازهای زنان

  1. نیاز به ارتباط

بخش مهمی از ارتباطات اجتماعی به شکل ارتباط کلامی صورت می‌گیرد. همان‌طور که می‌دانیم جنسیت در رشد کلامی موثر است و دخترها زودتر به حرف می‌افتند. بنابراین اهمیت ارتباط کلامی زنان با اطرافیان بیشتر است. به همین دلیل کلام بخش مهمی از ارتباط را در زندگی زنان به خود اختصاص می‌دهد. اولین نیاز اساسی زنان گفتگو و شنیده شدن است؛ برای مثال زمانی که شما به عنوان همسر یا دوست با خانمی در ارتباط هستید، اگر به او خوب گوش دهید و آنچه از او برداشت کرده‌اید را به او بازخورد دهید برای مثال به او بگوئید: "پس به نظر می‌رسد هفته شلوغی داشتی و حسابی خسته هستی". ارائه فیدبک‌های مناسب یکی از روش‌های مهم در برآورده شدن نیاز اساسی زنان است و می‌تواند به آنها روحیه و انگیزه زیادی برای مدیریت چالش‌های زندگی بدهد. 

  1. نیاز به شایستگی

کودکان از همان سال‌های اول زندگیشان استعدادها و توانایی‌های مخصوص به خود را نشان می‌دهند و در صورتی که والدین پیگیری کنند مسیر رشد آنها تسهیل پیدا می‌کند. زنان به دلیل احساسی بودنشان ممکن است بیشتر خود را وقف همراهی و مراقبت از دیگران کنند و همین باعث شود در بزرگسالی احساس کنند نیاز به شایستگی در آنها برآورده نشده است؛ بنابراین یکی از روش‌های مهم دیگر در برآوردن شدن نیازهای اساسی زنان در این است که شما به عنوان یک همراه بتوانید به او کمک کنید تا توانمندی‌های خود را پیدا کند و در مسیر رشد آن به او کمک کنید تا او بتواند احساس رضایت و شادی بیشتری را در زندگی تجربه کند.

  1. نیاز به استقلال

کودکان از زمانی که می‌توانند حرف بزنند و راه بروند دوست دارند استقلال داشته باشند. در زندگی بزرگسالی نیز زنان در صورت برآورده نشدن استقلال در زندگیشان دچار سرخوردگی و افسردگی می‌شوند؛ بنابراین یکی دیگر از روش‌های برآورده شدن نیازهای اساسی زنان حتی در زندگی سنتی این است که مردان مدیریت حیطه‌ای از زندگی را به عهده زنان خانواده بگذارند. 

بیشتر بخوانید: نداشتن رابطه بعد از ازدواج

مهم ترین نیازهای روحی و عاطفی زنان در رابطه مشترک 

  • احساس دوست داشته شدن و احترام

نیاز به دوست داشته شدن و احترام از نیازهای اساسی زنان در زندگی مشترک است که باعث می‌شود وقتی زنان احساس دوست داشته شدن کنند، با اطمینان خاطر بیشتری وقت خود را صرف زندگی مشترک خود کنند و تعارضات که بخش طبیعی ارتباط زناشویی است با آرامش بیشتری حل و فصل شود.

  • احساس امنیت

احساس امنیت در زنان باعث می‌شود انعطاف‌پذیری بیشتری در برابر ناملایمات زندگی نشان دهند و بتوانند در برابر نقص‌ها و مشکلات زندگی از خود گذشتگی داشته باشند. زنانی که از زندگی خود مطمئن هستند، سختی‌هایی که در زندگی مشترک وجود دارد را تحمل می‌کنند و پای کم کاری یا نقص همسر نمی‌گذارند. در کل اگر احساس امنیت که از نیازهای اساسی زنان در زندگی مشترک است برآورده شود و احساس ‌کنند که مورد سوء استفاده قرار نگرفته‌اند با دل و جان برای زندگی و همسر خود انرژی می‌گذارند.

  • احساس دیده شدن

نیاز به دیده شدن از جمله نیازهای مهم زنان است. او می‌خواهد احساس کند همسرش او را می‌بیند و احساسات و نیازهای او رادرک می‌کند و از وضعیت احساسی او آگاه هست. بنابراین صادقانه و با اطمینان بیشتری خود واقعی‌اش را ابراز می‌کند.

مهم ترین نیاز اساسی زنان

مشاوران افرا کلینیک آماده ارائه خدمات مشاوره قبل از ازدواج هستند.

  • تمایل جنسی

زنان با برآورده شدن نیاز جنسیشان، نیازهای اساسی دیگرشان از جمله نیاز به دوست داشته شدن، مهم بودن، تحسین و تعریف شدن نیز تا حدودی در آنها برآورده می‌شود و در صورتی که در برآورده شدن این نیاز مشکلاتی وجود داشته باشد نیازهای دیگر هم آسیب می‌بیند؛ در واقع نیازهای جنسی نقطه آشیل در زندگی مشترک است و نحوه برآورده شدن و مسائل پیرامونی آن بر ابعاد دیگر زندگی مشترک به طور مستقیم تاثیر می‌گذارد.

  • تقدیر و قدردانی

فرهنگ به ما تاکید کرده است که کار کردن در بیرون ارزش و اهمیت بیشتری دارد و همین باعث می‌شود حتی زنان شاغل از اینکه کار کردنشان در خانه به عنوان کار دیده نمی‌شود احساس یاس و دلسردی کنند. فراموش نکنید قدردانی کردن از زنان به ویژه برای کارهای منزل به آنان اعتماد به نفس بیشتری داده و احساس شایستگی را در آنان افزایش می‌دهد. 

روش شناخت نیازهای اساسی زنان

برای درک نیازهای اساسی زنان، باید بپذیریم که آنها مانند هر انسانی یکسری ویژگی‌های مثبت و منفی دارند و عوامل خانوادگی، شرایط رشد، دوستان و فطرت او شخصیت او را شکل داده است. برای شناخت نیازهای اساسی زنان، تغییر ذهنیت لازم است یعنی به جای تلاش برای تجزیه و تحلیل نحوه فکر کردن یک زن در ذهن خود، بهتر است شروع کنید به خوب گوش کردن او تا بتوانید احساسات و نیازهای او را بشناسید. داشتن تصویر کلی از زنان شاید نتواند کمک شایانی به شناخت نیازهای اساسی زنان بکند بلکه خوب گوش کردن به او مثل ریل زدن به درون زن زندگیتان است تا او احساس کند می‌تواند به شریک زندگی خود اعتماد کرده و احساسات خود را صادقانه بیان کند و نگران قضاوت شدن نباشد. به این ترتیب احساس امنیت در ارتباط شما راه پیدا کرده و او می‌تواند از نیازهای اساسی خود، که در غالب بخش‌های رنجیده، آزرده، انگیزه‌ها و احساسات ممنوعه و یا سرکوب شده‌اش ظاهر می‌شود، صحبت کند. 

برای دریافت مشاوره فردی حضوری، آنلاین و تلفنی می توانید با مشاوران افرا کلینیک تماس حاصل فرمایید.

021-44273757 ، 021-44273767

اشتراک :

نیاز به ارتباط - نیاز به شایستگی - نیاز به استقلال - نیاز به دوست داشته شدن و احترام - نیاز به امنیت - نیاز به دیده شدن

برای درک نیازهای اساسی زنان، باید بپذیریم که آنها مانند هر انسانی یکسری ویژگی‌های مثبت و منفی دارند و عوامل خانوادگی، شرایط رشد، دوستان و فطرت او شخصیت او را شکل داده است. برای شناخت نیازهای اساسی زنان، تغییر ذهنیت لازم است یعنی به جای تلاش برای تجزیه و تحلیل نحوه فکر کردن یک زن در ذهن خود، بهتر است شروع کنید به خوب گوش کردن او تا بتوانید احساسات و نیازهای او را بشناسید.

هر چه قدر بیشتر ویژگی‌ها و نیازهای اساسی زنان را بشناسیم،، تعامل بهتری با زنان خواهیم داشت و به عنوان یک زن، خودآگاهی خود را افزایش می‌دهیم و با چالش‌های دنیای زنانگی راحت‌تر کنار خواهیم آمد

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید
امتیاز:
captcha