021-44273757 ، 02144273767

مهمترین نیاز مردان در رابطه مشترک: نیاز مردان در رابطه زناشویی

 25 خرداد 1400   15:00
 0
 4947

یکی از اشتباهات خطرناک در هر رابطه‌ای این است که مردان زنان را با ویژگی‌های خود ارزیابی می‌کنند و زنان مردان را با معیارهای خود می‌سنجند. این ارزیابی‌ها بدون در نظر گرفتن مهمترین نیاز مردان و زنان حس تحقیر یا برتری کاذب به دنبال دارد. بررسی نیازهای اساسی مردان و زنان به معنی برتری یکی بر دیگری نیست؛ بلکه کمک می‌کند تا دید واقع‌بینانه‌ای در روابط خود به‌دست آوریم. افرا کلینیک در این مقاله با بررسی نیازهای اساسی مردان در زندگی مشترک به جنبه مهمی از دلایل اختلاف زنان و مردان می‌پردازد.

برای دریافت مشاوره خانواده می توانید با مشاوران افرا کلینیک تماس حاصل نمایید.

021-44273757 ، 021-44273767

اگرچه زنان و مردان در یکسری تجربیات حسی مانند احساس ناامیدی، فریب‌‌خوردگی و سرخوردگی در زمان شکست در روابط خود با هم مشترک هستند؛ اما مردان با زنان تفاوت‌های اساسی در ساختار مغز و شخصیت دارند؛ برای مثال در مغز زنان ارتباطات بیشتری بین دو نیمکره چپ و راست برقرار است که به آن‌ها توانایی مهارت گفتاری بهتری نسبت به مردان می‌دهد. ارتباط کمتر بین دو نیمکره در مردان این قابلیت را ایجاد کرده است تا مهارت‌های بیشتری در استدلال‌های انتزاعی و هوش دیداری_فضایی پیدا کنند. این توانایی‌های متفاوت باعث بوجود آمدن نیازهای متفاوتی نیز در زندگی مشترک می‌گردد. 

نیاز اصلی مردان

مهمترین نیاز مردان

روانکاوان باور دارند، آنچه سرشت تعیین می‌کند، پایدارتر و مطمئن‌تر است؛ مهمترین نیاز اصلی مردان بر اساس دیدگاه روانکاوی فروید، داشتن نیاز به اختیار و تحت کنترل قرار دادن و مهمترین مهمترین نیازهای زنان نیاز به ارتباط و تعلق خاطر است. مردان به دلیل نیاز به تحت کنترل قرار داشتن رابطه، بیشتر نقش عاشق شدن دارند و مقوله عاشق شدن بیشتر ساختار مردانه دارد؛ همانطور که معشوق بودن بیشتر جنس زنانه دارد.

در مشاوره ازدواج به این نکته اشاره می‌شود که، مهمترین نیازهای اصلی مردان داشتن اعتبار و جایگاه مردانگی در خانواده است؛ حتی در روابط غیر سنتی که برابری زن و مرد بیشتر دیده می‌شود در صورت تهدید شدن اختیارات مرد، خانواده بسیار آسیب پذیر می‌شود. 

مهم ترین نیازهای اصلی مردان از دیدگاه رفتاری_شناختی، حمایت، وفاداری و رابطه جنسی است که در ادامه این نیازهای اساسی را بیشتر توضیح می دهیم: 

نیاز به حمایت: مردها نیاز دارند وقتی از سرکار به منزل بر می‌گردند به آن‌ها به چشم یک مردِ پرتلاش و فعال نگاه شود. کار و زحمتی که برای خانواده می‌کشند درک و حمایت شود. برای مثال به او گفته شود "می‌دانم خیلی خسته هستی حتماً امروز کارت خیلی زیاد بوده" مردان زمانی که احساس کنند از آن‌ها در خانه حمایت می‌شود همان حمایت را به خانواده بر می‌گردانند. مهم نیست مرد شما در بیرون از خانه چه فعالیتی انجام می‌دهد، مهم این است که با او مثل شوالیه‌ای که در بیرون نبرد کرده تا از خانواده‌اش مراقبت کند برخورد شود، آن وقت می‌توانید ببینید حمایت و قدردانی شما از همسرتان چگونه بازتابی از مهر و محبت به سمت شما خواهد داشت.

نیاز به وفاداری: برای مردان عشق یعنی وفاداری. زنان با وفادار بودن عشق خود را نشان می‌دهند، وفاداری صرفا به معنای عدم ارتباط جنسی با مرد دیگر، نیست؛ بلکه وفاداری می‌تواند شامل موارد بسیار ظریفتری باشد. مواردی از این قبیل می‌تواند مصداق وفاداری برای همسر شما باشد، مرد شما احساس نکند کسی به شما از او نزدیکتر است، کسی را به او ترجیح نمی‌دهید و یا هرگز نقاط ضعف او را در جمع یا حتی نزد دوست صمیمی خود برملا نمی‌کنید. مردان نیاز دارند به آن‌ها گفته شود در شرایط سخت در کنارشان می‌مانید و حتی اگر توان انجام خیلی از کارها را نداشته باشد باز او را رها نخواهید کرد؛ برای مثال وقتی به مهمانی می‌روید دست مردتان را محکم در دست خود بگیرید و از ته قلب به او بگویید: من هیچکدام از این مردان پولدار و خوش‌تیپ را به تو ترجیح نمی‌دهم.

نیاز به رابطه جنسی: مردان به رابطه جنسی نیاز دارند. مهم نیست که یک مرد چقدر بیرون خانه خسته می‌شود، مهم نیست چقدر پول به خانه می‌آورد او به محض اینکه متوجه شود که در برآورده شدن این نیازش خللی ایجاد شده، تحمل سختی‌های زندگی برایش دشوار می‌شود.

نیاز اساسی مردان

بیشتر بخوانید: میل جنسی در انسان

نیازهای اساسی مردان در روابط زناشویی

از نیازهای اساسی مردان در روابط زناشویی، به رسمیت شناخته شدن عشقشان است. مردان نیاز دارند فردی همردیف او به چشم همسرشان نیاید. عشق‌ورزی آن‌ها خیلی ساده، مستقیم و بسیار دیر بروز می‌کند. مردان عشق خود را با نیم‌ساعت یکبار زنگ زدن و یا کارهایی مشابه آن بروز نمی‌دهند، بلکه به‌ دلیل نیاز به تحت کنترل قرار دادن رابطه، بسیار متفاوت عملکرده و بیشتر به سه روش زیر آن را نشان می‌دهد:

  1. اعلام کردن: شما را به عنوان همسر به مهمانی‌های کاری و یا محفل‌های دوستی‌های خود می‌برند.
  2. تامین کردن: وقتی نیازی داشته باشید شما را تامین می‌کند.
  3. حمایت کردن: اگر کلمه یا رفتار آزاردهنده‌ای نسبت به شما ببیند نمی‌تواند آرام بشیند.

روش شناخت نیازهای عاطفی و جنسی مردان

خوب گوش دادن به مرد زندگیتان می‌تواند بهترین روش شناخت نیازهای جنسی و عاطفی مردتان باشد.

مردان رابطه جنسی را بخشی از رابطه صمیمی با همسرشان می‌دانند. به همین دلیل زمانی که می‌خواهند عشق و دوست داشتن خود را نشان دهند، تمایل دارند رابطه جنسی با او داشته باشند و از طرف دیگر چون مهمترین نیاز اصلی مردان نیاز به تحت کنترل قرار دادن رابطه است؛ در صورت پس زده شدن به شدت احساس می‌کنند همه چیز از کنترل آن‌ها خارج شده است. در واقع علت بهم ریختگی مردان در مورد رد کردن تقاضای جنسی ناتوانی در کنترل میل جنسی نیست، بلکه آن‌ها تصور دارند که رابطه زناشویی‌شان از کنترل خارج شده و عشقشان پذیرفته نیست.

نکته مهم دیگر در روش شناخت نیازهای جنسی و عاطفی مردان این‌ است که مردها بسیار ساده در مورد روابط با همسر خود فکر می‌کنند. به نظر می‌رسد این موضع ریشه در نوع ساختار ذهنی آن‌ها دارد. مردان عمدتا نسبت به درک ساخت نظام و سیستم بسیار حساس‌اند. نظام دهندهِ درونشان می‌گوید این قوانین را پیدا کن تا بدانی چگونه کارها را انجام دهی. مردها این کار را برای درک و پیش‌بینی رابطه زناشویی‌شان هم انجام می‌دهند و در صورتی که از ساختار ارتباطی شان نتوانند قوانینی را در بیاورند، مستاصل شده و از آن فاصله می‌گیرند؛ بنابراین زنان با مطرح کردن خواسته‌های خود به صورت شفاف، عبارات ساده، بدون لفافه و دو پهلو به احتمال بیشتری به آنچه انتظار دارند دست پیدا می‌کنند و با همین روش پرسیدن ساده و بدون لفافه و جدی گرفتن گفتگو با همسرشان می‌توانند به شناخت نیازهای جنسی و عاطفی همسر خود نیز پی‌ببرند.

به طور خلاصه می‌توان گفت در نظر گرفتن نیازهای اساسی مردان در زندگی زناشویی یعنی دادن احساس کنترل در رابطه، نگاه متفاوت به تقاضاهای جنسی مردان داشتن و گفتگوی شفاف و روشن در مورد نیازها و انتظارات، می‌توانید صمیمیت بیشتری را با مردتان ایجاد کنید.

برای دریافت مشاوره خانواده آنلاین، تلفنی و حضوری می توانید با مشاوران افرا کلینیک تماس حاصل نمایید.

021-44273757 ، 021-44273767

اشتراک :
دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید
امتیاز:
captcha