021-44273757 ، 02144273767

مدیریت زندگی بعد از طلاق و جدایی چگونه است؟

 25 آبان 1399   12:18
 0
 2884

چه بخواهیم و چه نخواهیم، هیچ "فرمول جادویی" برای عبور آسان از طلاق وجود ندارد. طلاق نیز مثل هر از دست دادن دیگری، یک دوره سوگواری دارد که می‌بایست آن را به درستی طی کنید. روانشناسان گذر از سوگ را بین 4 ماه تا 3 سال تخمین می زنند. هرچقدر شما مدیریت زندگی بعد از طلاق بهتری داشته باشید، زودتر می توانید زندگی‌تان را مستقل از تجربیات منفی زندگی قبلی تان داشته باشید؛ بنابراین تنها چیزی که گذر از این سوگ را آسان‌تر می‌کند، فقط به مدیریت شما در این دوران، بستگی دارد. هر چقدر احساسات و دشواری‌های این دوران را بهتر بشناسید بهتر می‌توانید زندگی بعد از طلاق را مدیریت کرده و طی کردن مسیر را برای خود قابل تحمل و حتی تبدیل به فرصتی برای یاد گرفتن و باز سازی زندگی پس از طلاق کنید. در ادامه با نحوه صحیح مدیریت زندگی بعد از طلاق آشنا خواهید شد.

برای دریافت مشاوره بعد از طلاق می توانید با مشاوران کلینیک افرا تماس حاصل فرمایید.

021-44273757 ، 021-44273767

مدیریت صحیح زندگی پس از طلاق

تجربه افراد طلاق گرفته نشان می‌دهد، با گذشت زمان، زندگی بهتر می‌شود. هنگامی که احساسات آزار دهنده مانند پشیمانی، دلتنگی، سرخوردگی و از همه بدتر مقایسه خود با همسن وسالان فروکش می کند، شما خواهید توانست خوشحال باشید. بعد از دوره سوگواری و با مدیریت صحیح زندگی پس از طلاق، دوباره احساس می‌کنید که خودتان هستید. فرزندانتان نیز همراه با شما این جدایی را پذیرفته و با آن سازگار می‌شوند. با گذشت زمان،شیوه‌های جدید ایجاد کرده و فعالیت‌ها یا علایق جدید خود را کشف و آغاز خواهید کرد. با دوستانتان دوباره ارتباط برقرار می‌کنید و از همه خوشایندتر این که عزیزانتان از جمله بچه‌هایتان هنوز شما را دوست دارند و اینگونه بازسازی و مدیریت زندگی بعد از طلاق اتفاق می‌افتد.

مدیریت صحیح زندگی بعد از طلاق

بیشتر بخوانید: دلتنگی مرد و زن بعد از طلاق؛ روش رفع دلتنگی بعد از طلاق

مبارزه با احساس پشیمانی بعد از طلاق

رابطه با همسر سابق و خاطراتی که با هم ساخته بودید، ممکن است موجب احساس پشیمانی بعد از طلاق در شما شود. گاهی نمی توانید بفهمید شخصی که قبلاً دوستش داشته‌اید و او نیز شما را دوست داشته، چگونه اینقدر آزار دهنده و دور شده است. شما فکر می‌کنید، "او بهترین دوست من بود، و اکنون او دشمن من است". نمی‌توانید بفهمید که این اتفاق چگونه و چرا رخ داده است. ممکن است خود را سرزنش کنید، با خود مبارزه کنید یا تعجب کنید که "آیا من کار درستی انجام داده‌ام؟ آیا می‌توانستم ازدواجم را نجات دهم؟ و شاید با احساس پشیمانی بعد از طلاق دست و پنجه نرم کنید. طلاق می‌تواند پر از حسرت باشد. ممکن است احساس کنید که می‌توانستید کارهای بیشتری برای نجات ازدواج خود انجام دهید. ممکن است از صحبت‌هایی که قبل از جدایی، درحین طلاق و بعد از آن انجام داده‌اید، پشیمان باشید. 4 کاری که می‌توانید انجام دهید تا احساس پشیمانی بعد از طلاق را در خود تسکین دهید:

  1. یک لیست تهیه کنید

با تهیه لیستی از همه پشیمانی‌های بعد از طلاق، شروع کنید. آنها را روی کاغذ بیاورید تا بتوانید آنچه را که آرزو می‌کردید، ای کاش متفاوت انجام می‌دادید، به وضوح مشخص شود. برخی از موارد موجود در لیست، ممکن است مرتبط با روند غم و اندوه جدا شدن از زندگی قبلی‌تان باشد و بخش عمده رفتارهایی که حسرت انجام ندادنش را دارید به دلیل فراموش کردن چالش‌های طاقت فرسایی است، که در نهایت شما را به طلاق رسانده است. بعد، جلوی هر پشیمانی، چند خط مختصر درباره اینکه اگر شما آن رفتار را نمی‌کردید چه اتفاقی می‌افتاد، بنویسید. حالا اوضاع چه فرقی می‌کند؟ از آنچه آموخته‌اید برای تغییر نگاه به احساس پشیمانی بعد از طلاق استفاده کنید.

  1. روزنه امید را پیدا کنید

ذهن شما قدرتمند است و احتمالاً افکار شما بزرگترین مانع برای رها کردن حسرت خواهد بود. پخش مجدد داستان‌های قدیمی و فکر کردن در مورد چگونگی متفاوت بودن اوضاع ممکن است شما را در یک فضای منفی نگه دارد. وقتی به افکار خود توجه می‌کنید، می‌توانید آنها را به شکل مثبت‌تری در بیاورید. همیشه می‌توان از زاویه متفاوتی به یک اتفاق نگاه کرد، بنابراین یافتن روزنه امید ممکن است به بازسازی زندگی بعد از طلاق کمک زیادی کند.لیستی را که از پشیمانی خود تهیه کرده‌اید بردارید و برای هر یک از اتفاقات حسرت بر انگیز، سه نکته مثبت بنویسید.

  1. بر نقاط قوت خود تمرکز کنید

پشیمانی می‌تواند به احساس ضعف منجر شود. زیرا این احساس بدان معناست که آنچه شما نیاز دارید دیگر در دسترس شما نیست. تمرکز بر نقاط قوت فعلیتان ممکن است شما را توانمند و تشویق کند بنابراین احساس پشیمانی را رها کنید. از نقاط قوت خود نیز لیستی تهیه کنید. اگر احساس می‌کنید در شرایط فعلی زندگیتان شکست خورده‌اید، باید عمیق‌تر به تجربیات خود نگاه کنید. صرف طلاق گرفتن به معنی شکست نیست، باید ببینید چطور می‌توانید به درست مدیریت زندگی بعد از طلاق داشته باشید. ویژگی مثبت شخصیت  شما ممکن است مهربانی، هوش، شجاعت یا همدلی باشد. یک ویژگی مثبت خود را انتخاب کنید و به این فکر کنید که چگونه می‌توانید از آن برای کمک به خودتان در ادامه زندگی بدون احساس پشیمانی از طلاقتان استفاده کنید.

  1. حسرت را تبدیل به فرصت کنید

حسرت بخشی از روند بهبودی شماست. از این گذشته، هیچ راهی برای پیشبرد بدون تأمل در گذشته وجود ندارد. بزرگترین هدیه‌ای که می توانید به خود ببخشید، درسی است که از انتخاب‌ها و تجربه‌هایی که از آنها پشیمان هستید، می‌گیرید. این یک فرصت عالی برای رشد و تحول شخصی است که می‌توانید با جلوگیری از تکرار اشتباهاتان برای بازسازی زندگی پس از طلاق استفاده کنید. بنابراین آنچه را که برایتان نتیجه نداشته است، تبدیل به فرصتی برای تغییر کردن، کنید.

روش‌های بازگشت به زندگی بعد از طلاق 

  • به یاد داشته باشید، شما کی هستید

افراد زیادی در ازدواج "خود" را فراموش می‌کنند. آنها آنقدر مشغول تمرکز روی "ما" هستند که از "من" غافل می‌شوند. هویت آنها کاملاً در نقش همسر، پدر یا مادربودن حل می‌شود. 
مسئله این است که وقتی طلاق می‌گیرید، نقش شما به عنوان یک همسر از بین می‌رود. ناگهان، دیگر "ما" وجود ندارد. در واقع، بعد از سال‌ها ازدواج (یا چند دهه!) ممکن است احساس کنید که دیگر "من" هم وجود ندارد! احراز هویت مجدد به عنوان یک فرد جداگانه زمان‌بر است. اینطور نیست که بتوانید کتابی را با عنوان "من ... قبل از ازدواج" باز کنید. شما باید تلاش کنید تا تکه‌هایی از خود را دوباره بازسازی کنید. همچنین باید تصمیم بگیرید که کدام بخش از گذشته قبل از ازدواجتان را می‌خواهید زنده کنید و کدام بخش از زندگی متاهلی سابقتان را می‌خواهید نگه دارید تا بتوانید به مدیریت صحیح زندگی بعد از طلاق برسید.

  • تصمیم بگیرید که می‌خواهید چه کسی باشید

به یاد آوردن اینکه چه کسی هستید اولین قدم موثر در بازسازی زندگی پس از طلاق است. اما اگر تمام کاری که انجام می‌دهید این است که به یاد داشته باشید در گذشته چه کسی بودید، فرصت ایجاد یک من بهتر در آینده را از دست خواهید داد. وقتی گذار از یک بخش سخت زندگی مانند طلاق را سپری می‌کنید، باید همه چیز را از نو شروع کنید. شما باید به این نتیجه  برسید که می‌خواهید چه کسی باشید و آینده خود را چگونه بسازید.

  • با درمانگر در ارتباط باشید

صرفا با طلاق، شما آمادگی بازگشت به زندگی پس از طلاق را پیدا نمی‌کنید، داشتن درمانگر متبحر و مطمئن در کنار خود، حداقل برای دوره سوگواری، می‌تواند انتقال شما به زندگی جدید بعد از طلاق را راحت‌تر کند. به یاد داشته باشید ، پس از قطعی شدن طلاق، شما رسماً سال اول "خود جدیدتان" را شروع می‌کنید، اولین تعطیلات خود را به تنهایی می‌روید، اولین رابطه‌های خود را به شکل والد مجرد با فرزندتان را تجربه می‌کنید. اگرچه ممکن است همه این "اولین"‌ها برای شما مهم نباشد، اما برخی از آنها ممکن است احساساتی را تحریک کنند که انتظار آن را نداشته‌‌اید. در این موقعیت‌ها درمانگر می‌تواند به شما کمک کند تا با خشم سرکوب شده، کینه حل نشده و احساس آسیب دیده خود که با آن دست و پنجه نرم می‌کنید، کنار بیایید و بتوانید مدیریت صحیح زندگی بعد از طلاق خود را بدست بگیرید. سرانجام، درمانگر می‌تواند به شما کمک کند تا با احساسات درگیر در روابط قبلی خود کنار بیایید. اگرچه ممکن است فکر کنید که لازم نیست، ولی اگر بچه داشته باشید، همسر سابق شما بخش لاینفک زندگی شما تا مستقل شدن بچه‌هاست و لازم است ارتباط جدید با آن را یاد بگیرید. 

 مشاوران متبحر افرا کلینیک می‌توانند خدمات مشاوره بعد از طلاق را به صورت آنلاین، تلفنی و حضوری برای شما عزیزان ارائه دهند.

  • روابط دوستانه جدید را آگاهانه پرورش دهید

با طلاق دوستان زیادی از دست می‌دهید. از دست دادن تعدادی از دوستان، به علاوه از دست دادن همسرتان می‌تواند احساس انزوا و تنهایی در شما ایجاد کند. به همین دلیل تعاملات اجتماعی و پیدا کردن دوستان جدید در این برهه برای بازگشت به زندگی پس از طلاق اهمیت بیشتری پیدا می‌کند.

  • بخشیدن اشتباهات خود و دیگران

این سخت‌ترین و همچنین مهمترین قسمت در ساختن زندگی جدید شما بعد از طلاق است. اگر فکر بخشیدن همسر سابقتان هنوز باعث جوش آمدن خون شما می‌شود، با درمانگر خود صحبت کنید. حقیقت این است که عصبانیت و کینه‌ای که نسبت به همسر سابق خود حمل می‌کنید به او آسیب نمی‌رساند، بلکه به شما آسیب شده و باعث ناراحتی شما می‌شود. احتمالا همسر سابقتان تنها کسی نیست که باید ببخشید، گام به گام باید خشم خود را در برابر خانواده همسر سابق، سیستم دادگاه ، قاضی و همه دوستانی که در طلاق از دست داده‌اید، از بین ببرید. بیش از همه، شما باید خودتان را ببخشید تا بازسازی زندگی پس از طلاق امکان پذیر باشد.


بیشتر بخوانید: مشاوره ازدواج مجدد ؛ زمان مناسب و آمادگی برای ازدواج مجدد


مواجهه با آسیب‌های بعد از طلاق و جدایی

  1. تصمیم گیری

تصمیم گیری  برای طلاق جدا از درست یا غلط بودن آن، می‌تواند شما را آزار دهد. فکر کردن در مورد طلاق ممکن است باعث شود، تمام ارزش‌های شما توسط خودتان زیر سوال برده شده و وقتی آنقدر ناامید شدید که نتوانستید در کنار همسرتان بمانید، تصمیم گیری در مورد طلاق می‌تواند بسیار مضطرب کننده باشد. همانطور که یکی از مراجعه کنندگان مرکز مشاوره می‌گفت: "من وقتی ازدواج کردم یک قانون داشتم؛ هرگز طلاق نمی‌گیرم. من هرگز نمی‌خواستم با فرزندانم چنین کاری کنم. با این حال وقتی فهمیدم که چاره‌ای ندارم، این تصمیم سخت را گرفتم." افسانه‌ای وجود دارد مبنی بر اینکه شخصی که تصمیم می‌گیرد، رنج نمی‌برد، اما در حقیقت با تصمیم به طلاق افراد رنج می‌برند، از بسیاری جهات ترس، شرم، احساس گناه، عصبانیت و غیره پیامد تصمیمات آگاهانه ایست که فرد پس از طلاق با آن درگیر است.

  1. نگران فرزندان بودن

بسیاری از مردم فکر می‌كنند كه آگاه کردن فرزندان سخت‌ترین قسمت در هنگام طلاق است. معمولاً در ابتدای تصمیم گیری شما است كه احساسات شما برای قطعی کردن طلاق خام است، ممكن است در آستانه جدایی باشید و آینده‌تان را مبهم می‌بینید. ولی پس از اطمینان از تصمیم به طلاق، اطلاع به فرزندان را خیلی سخت نمی‌بینید. همانطور که یکی از مراجعین می‌گفت، "من خیلی می‌ترسیدم که دخترم حالش بد شود." پدری می‌گفت: ”وقتی به بچه‌ها گفتیم خیلی عصبی شدند ولی بعد، وقتی آنها در این مورد صحبت نمی‌کردند، احساس بدتری داشتم، زیرا می‌خواستم بدانم چه احساسی دارند." شما نگران خساراتی هستید که طلاق به فرزندان شما وارد خواهد کرد. شما ناراحت هستید که احتمالا فرزندان خود را هر روز نخواهید دید و آنها را هر شب در رختخواب قرار نمی‌دهید. وقتی با همسر سابقتان هستند دلتنگ آنها می‌شوید. یکی از مراجعین می‌گفت: "من هرگز نتوانستم عادت کنم که هر روز آنها کنار من نباشند. هر وقت بچه‌هایم به سراغ همسرم می‌رفتند، گریه می‌کردم. حتی پس از سال‌ها، هرگز این احساس متوقف نشد. مدام از خودم می‌پرسیدم که این جدایی چه مشکلاتی را در زندگی فرزندانم بوجود می‌آورد. من در مورد خسارت‌های بعد از طلاق، مدت‌ها کابوس می‌دیدم و همه مشکلات فرزندانم را از طلاق دیده و خودم را مقصر می‌دانستم."


بیشتر بخوانید: تاثیر طلاق بر فرزند دختر


مواجهه با آسیب‌های بعد از طلاق و جدایی

  1. تنهایی

بسیاری از مردم می‌گویند که تنهایی سخت‌ترین قسمت بعد از طلاق است. مدت زمان زیادی طول می‌کشد تا به مجرد بودن عادت کنید. شما نه تنها شریک زندگی خود و شاید بهترین دوست خود را از دست داده‌اید، همچنین احتمالاً همسران و خانواده بزرگی را که با آن ازدواج کرده‌اید نیز از دست داده‌اید. خانه و تختخواب شما احساس خالی بودن می‌کند. یکی از مراجعین می‌گوید "من غذا خوردن را متوقف کردم چون انرژی لازم برای آشپزی فقط برای خودم را نداشتم. این حالت را رژیم طلاق گذاشتم. " 

  1. کنار آمدن با روندهای  قانونی 

اغلب گفته می‌شود که طلاق 95٪ عاطفی و فقط 5٪ قانونی است. اما برای برخی، مراحل قانونی سخت‌ترین بخش طلاق است. یکی از جملات رایج افرادی که طلاق گرفتند این است "من نمی‌توانستم روی کاغذ بازی تمرکز کنم و فقط می‌خواستم کار تمام شود". 

  1. آینده برایتان مبهم است و نمی‌دانید آیا اوضاع بهتر خواهد شد و از پس آن بر می‌آیید یا نه !

اغلب به نظر می‌رسد که در انتهای تونل هیچ نوری وجود ندارد. مردم اغلب فکر می‌کنند که از نظر مالی و عاطفی شکسته‌اند. مراجعی می‌گفت: "کوچ از خانه‌ای که با هم ساخته بودیم، یکی از بدترین روزهای پس از طلاق بود." ممکن است مجبور شوید بیشتر کار کنید یا (اگر کار نکرده‌اید) شغل جدیدی پیدا کنید. مسائل مالی یک فشار روانی بزرگ است و درگیری‌های زیادی ایجاد می‌کند. یکی از مراجعین می‌گفت، "من دوست داشتم یک مادر تمام وقت باشم و اکنون نمی‌دانم که هستم. من سال‌هاست که کار نکرده بودم و حتی نمی‌دانستم چگونه دنبال کار باشم. مهارت‌های من بیات و منسوخ شده بود. همچنین ممکن است نگران باشید که هرگز از نظر احساسی بهبود پیدا نمی‌کنید. دنیای شما وارونه شده است و شما تعجب می‌کنید که آیا هرگز از افسردگی رها می‌شوید؟ شما هدف خود را به عنوان همسر و پدر و مادربودن از دست داده‌اید. تلاش می‌کنید بفهمید چه کسی هستید. مراجعی می‌گفت: "من به سختی از روزی به روز دیگر می‌رسیدم. مدت‌ها هر روز گریه می‌کردم. غرق غم و اندوه بودم و احساس خیانت می‌کردم"

اقدامات لازم برای رسیدن به آرامش و شادی بعد از طلاق

  • خودتان را ارزشمند بدانید

به این فکر کنید که واقعاً چقدر ارزشمند هستید! با گذشت زمان، ممکن است ویژگی‌های منحصر به فرد خود را فراموش کرده باشید و فقط به آنچه در مورد خود یا زندگی خود دوست ندارید، فکر کنید. از همین امروز هدف جدیدی را تعیین کنید و همه ویژگی‌های مثبت خود را ذکر کنید و آن لیست را هر روز بخوانید. به خواندن آن ادامه دهید تا وقتی که  کاملا آنها در درون شما بنشیند. مثلا تیزبینی، مهربانی، هنرمند بودن، دوست داشتن، مراقبت، هوشمندی ... را در خود پیدا کنید. به خودتان اجازه دهید به داشته‌های خود افتخار کنید، تا بتوانید بازسازی زندگی پس از طلاق را ایجاد کنید.

  • ده دقیقه در روز میتواند تفاوت ایجاد کند

در هنگام طلاق و پس از آن، داشتن احساس غمگینی  و سوگوار بودن معمول است،. بسیاری از افراد احساس می‌كنند كه باید مشغول بمانند تا ذهن خود را از این احساسات دردناک دور نگه دارند. اما تنها نیاز است که شما  احساس کنید، لیاقت این را دارید که هر روز حتی برای 10 دقیقه کار خاصی برای خودتان انجام دهید. این کار می‌تواند به سادگی یک قدم زدن یا خواندن کتاب با یک فنجان چای مورد علاقه تان باشد. به خودتان اجازه دهید خوشحالی در وجودتان دوباره حس شود. هر چقدر شادتر باشید ، خانواده شما نیز شادتر شده و مدیریت صحیح زندگی بعد از طلاق بهتر انجام می‌شود.

  • یاد بگیرید که رها کنید

نگه داشتن پشیمانی و تلخی فقط زندگی شما را از حرکت به جلو باز می‌دارد. از خود بپرسید ... آیا این افکار به من کمک می‌کنند که احساس بهتری داشته باشم؟ آیا فکر کردن در مورد آنها بارها و بارها چیزی را تغییر می‌دهد؟ برای پیش بردن زندگی خود مهم است که احساسات خود را بپذیرید و از تجربیات گذشته‌تان چیزی بیاموزید تا خود را برای فصل هیجان انگیز بعدی زندگی خود آماده کنید. بازسازی زندگی پس از طلاق را با همین 10 دقیقه‌ها شروع کنید.

  • در زمان حال باشید

زندگی پس از طلاق معمولاً به معنای مسئولیت‌های اضافه شده است. اگر یک والد تنها هستید یا اکنون مسئول انجام  لیست کارهایی هستید که در گذشته با اشتراک گذاری آنها را انجام می‌دادید، باید سعی کنید  بدون اینکه تحت فشار قرار بگیرید آنها را اولویت بندی کنید. برای شروع یاد بگیرید شوخ طبع باشید، مخصوصاً به خودتان یادآور شوید حس‌های ناراحت کننده را رها کنید و زندگی را آنقدر جدی نگیرید که زمان حال را از دست بدهید.

  • چه چیزی واقعاً شما را خوشحال می‌کند؟

چه چیزی واقعاً برای شما مهم است؟ فکر می‌کنید هدف واقعی شما از زندگی چیست؟ اگر کسی این سوالات را از شما بپرسد، چگونه به آنها پاسخ می‌دهید؟

دانستن هدف می‌تواند حس بهتری در شما به وجود آورد. هدف به زندگی شما جهت می‌دهد و به شما کمک می‌کند تا آسانتر تصمیم بگیرید و مدیریت صحیح زندگی پس از طلاق را راحتتر می‌کند. بنابراین یک زمانی را برای مشخص کردن هدف‌هایتان اختصاص دهید و روی آنچه واقعاً برای شما مهم است متمرکز شوید. هدف‌های کوتاه، میان و بلند مدتتان را پیدا کرده و آنها را یادداشت کنید.

چگونه بعد از طلاق و جدایی قوی باشیم؟

  1. احساسات منفی بعد از طلاق طبیعی است احساساتی از جمله  ناراحتی، عصبانیت، خستگی، ناامیدی و گیجی. این احساسات می‌توانند شدید باشند. همچنین ممکن است از آینده احساس اضطراب کنید. به این نکته توجه داشته باشید احساساتی از این دست با گذشت زمان کاهش می‌یابد.
  2. به خودتان استراحت دهید. شاید نتوانید دقیقاً به همان شیوه‌ای که برای مدتی کوتاه عادت کرده‌اید، به همان اندازه در کار مفید باشید یا از دیگران مراقبت کنید. هیچ کس ابر مرد یا ابر زن نیست. برای بهبودی، تجدید قوا و انرژی مجدد به خود فرصت دهید.
  3. این راه را به تنهایی طی نکنید. به اشتراک گذاشتن احساسات خود با دوستان و خانواده می‌تواند به شما کمک کند تا این دوره را پشت سر بگذارید. عضویت در یک گروه را در نظر بگیرید که می‌توانید در شرایط مشابه با دیگران صحبت کنید. منزوی کردن خود می‌تواند سطح استرس شما را بالا ببرد، تمرکز شما را کاهش داده  و مانع کار، روابط و سلامتی شما شود. در صورت نیاز از کمک گرفتن نترسید.
  4. از نظر احساسی و جسمی از خود مراقبت کنید. با خود و بدن خود مهربان باشید. برای ورزش کردن وقت بگذارید، خوب غذا بخورید و آرام باشید. تا حد ممکن به روال عادی خود ادامه دهید. سعی کنید از تصمیم گیری عمده یا تغییر در برنامه‌های زندگی خودداری کنید. از پرخوری، مواد مخدر یا سیگار به عنوان راهی برای کنار آمدن استفاده نکنید. این کارها فقط به مشکلات بیشتری منجر می‌شوند.
  5. از درگیری قدرت و مشاجره با همسر سابق خود بپرهیزید. اگر بحثی به دعوا تبدیل شد، با خونسردی پیشنهاد کنید که بعداً دوباره سعی کنید صحبت کنید یا فاصله بگیرید یا تلفن را قطع کنید.
  6. برای کشف علایق خود وقت بگذارید. دوباره با کارهایی که جدا از همسرتان از انجام آنها لذت می‌برید ارتباط برقرار کنید. آیا همیشه دوست داشته‌اید در دوران مدرسه نقاشی کنید یا بازی کنید؟ برای یک کلاس ثبت نام کنید، برای سرگرمی‌های خود وقت بگذارید، داوطلب شوید و برای لذت بردن از زندگی و یافتن دوستان جدید وقت بگذارید.
  7. مثبت بیاندیش، گفتنش آسان‌تر از انجامش است ، درست است؟ ممکن است اوضاع یکسان نباشد، اما یافتن فعالیت‌ها و دوستان جدید و حرکت رو به جلو با انتظارات منطقی، این انتقال را آسان‌تر می‌کند. انعطاف پذیر باشید. اگر فرزند داشته باشید، به ایجاد فعالیت‌های جدید خانوادگی کمک کنید. زندگی به حالت عادی برمی‌گردد، گرچه ممکن است "عادی" با آنچه در ابتدا آرزو داشتید متفاوت باشد.

مشاوره بازگشت به زندگی بعد از طلاق در افراکلینیک

مراجعینی که برای بازسازی زندگی بعد از طلاق به افرا کلینیک مراجعه می‌کنند، ابتدا یک جلسه مشاوره ارزیابی روانشناختی را با روانشناس بالینی می‌گذرانند. سپس بر اساس سطح عملکرد روانی و اهدافی که از مراجعه دارند به روان درمانگر یا مشاور خانواده و یا روانپزشک ارجاع داده می‌شوند. مشاوران افرا کلینیک برای بازسازی زندگی پس از جدایی در کنار شما هستند تا شما بتوانید به مدیریت صحیح زندگی پس از طلاق برسید.

برای دریافت مشاوره بعد از طلاق می توانید با مشاوران کلینیک افرا تماس حاصل فرمایید.

021-44273757 ، 021-44273767

اشتراک :
دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید
امتیاز:
captcha