021-44273757 ، 02144273767

مشاوره جنسی و زناشویی

 07 فروردین 1401   13:56
 0
 1399

آموزش مسائل جنسی یکی از مهم‌ترین مباحثی است که والدین از بدو تولد کودک باید آن را شروع کنند، چرا که کودکان در مسیر رشد خود با چالش‌های جنسی رو‌به‌رو شده و در صورت نداشتن آگاهی‌های لازم ممکن است آسیب‌های جبران‌ناپذیری ببینند. همچنین کودکان با رسیدن به سن بلوغ جنسی، با شرایط جدیدی مواجه می‌شوند که نیازمند دریافت آموزش و آگاهی جنسی است. مشاوره جنسی به حل بسیاری از مشکلات کمک کرده و به ویژه برای سه گروه از مراجعین که شامل کودکان، زوج‌ها و نوجوانان  بسیار کاربردی و مفید است.

شرم و تابو دانستن مسائل جنسی در بیشتر فرهنگ‌ها دیده می‌شود. البته در کشورهایی که رتبه بهداشت روانی بالایی دارند از جمله هلند آموزش‌ مسائل جنسی از مهد کودک آغاز می‌شود و آمارها نشان داده در این کشورها کودکان کمتر مورد سوء استفاده جنسی قرار گرفتند و بزرگسالان برای کمک گرفتن در مورد مشکلات جنسی کمتر بازداری نشان داده‌اند. این در حالی است که در کشورهایی از جمله ایران به دلیل عدم آگاهی از مسائل جنسی حتی گرفتن مشاوره جنسی به صورت تلفنی تبدیل به یک موضوع خجالت‌آور و دشوار شده است. 

هر چند که مشاوره جنسی معمولا مربوط به زندگی زناشویی و روابط زن و شوهر پس از ازدواج است؛ اما صرفا مشاوره مشکلات جنسی به زندگی زناشویی محدود نمی‌شود. 
دریافت مشاوره جنسی و زناشویی توسط روان درمانگران حرفه‌ای و متخصص در افرا کلینیک (تلفنی + حضوری + آنلاین) می‌تواند راه‌گشای مشکلات شما باشد. در ادامه با روانشناسان افرا کلینیک همراه باشید تا در مورد جنبه‌های مختلف مشاوره جنسی و روابط زناشویی اطلاعات کاربردی را دریافت کنید.

مشاوره روابط زناشویی

مشاوره جنسی و زناشویی

افرادی که برای حل مشکلات زناشویی به زوج درمانگر مراجعه می‌کنند گاهی نیاز دارند تا در زمینه مشکلات جنسیشان نیز مشاوره دریافت کنند. در صورتی که مشاور تشخیص دهد مشکل اصلی زوج مشکلات جنسی آن‌هاست، نیاز است که به سکس  تراپ  ارجاع داده شوند؛ اما در صورتی که مشکلات جنسی زوج به دلیل تعاملات ناسالم زوج برای مثال جنگ قدرت یا بی‌توجهی به نیازهای شریک جنسی باشد در این صورت مشاور در کنار مداخلات مناسب برای ایجاد ارتباط سالم، مشاوره جنسی را نیز انجام می‌دهد؛ در واقع درصورتی‌که زوج اختلالاتی در عملکرد جنسی داشته باشند، بهتر است یک سکس درمانگر زوج را ببیند، چرا که متخصص سکسولوژیست می‌بایست یکسری تکالیف رفتاری که زمان‌بر و تخصصی است را برای زوج تعیین کند.

آیا به مشاوره جنسی نیاز دارم؟

مشکلات جنسی در مقاطع مختلف زندگی متفاوت است. به طیف گسترده ای از مشکلات جنسی که قبل، حین یا بعد از رابطه جنسی رخ می‌دهد، مشکل یا اختلال جنسی گفته می‌شود. 
چرخه‌ی رفتار جنسی (توالی تغییرات عاطفی و فیزیکی که هنگام برانگیختگی جنسی و مشارکت در فعالیت تحریک‌کننده، مثل دخول، رخ می‌دهد) چهار مرحله دارد: هیجان، فلات، ارگاسم و آرامش.

عدم وجود هر یک از مراحل جنسی یا روند غیرطبیعی هر مرحله، علامت بروز مشکل است. (برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید مقاله میل جنسی چیست؟ را مطالعه کنید).
اگر با این تعاریف احساس می‌کنید مشکل جنسی دارید، می‌توانید با یک سکس درمانگر یا سکسولوژیست صحبت کنید. به خاطر داشته باشید هرچه زمان بیشتر بگذرد احتمال اینکه مسئله شما جدی‌تر شود؛ بیشتر است. اولین قدم برای حل مشکل، فهم علت و کنترل کردن آن است. روش‌های مختلفی برای درک این موضوع وجود دارد. اما اولین راه و مطمئن‌ترین آن سکس‌‌درمانی  است. سکس‌ درمانگر به شما کمک می‌کند تا رویکرد سالم‌تری نسبت به سکس و رابطه‌ی صمیمانه که از آن حاصل می‌شود، پیدا کنید و هرگونه مشکل زمینه‌ای را که روی آرامش و لذت بردنتان از رابطه تاثیر می‌گذارد، برطرف کنید.

اهمیت مشاوره جنسی در سنین بین 3 تا 6 سال

کودکان از حدود سه سالگی نسبت به دختر یا پسر بودن خود آگاهی پیدا می‌کنند و تا 6 سالگی جنسیت خود را درونی کرده و احساس زنانگی و مردانگی را شکل می‌دهند؛ در این سنین تعاملات دیگران با کودک در مقوله جنسی اهمیت زیادی دارد، در صورتی که والدین نسبت به جنسیت خود و یا مقابل خود، چالش‌های حل نشده داشته باشند، کودک در این مرحله ممکن است دچار انحرافاتی در مورد تصویر بدنی، هویت جنسی و جنسیتی خود گردد. بازی‌های جنسی در کودکان 3 تا 6 سال بروز می‌کند و این برای تمایلات جنسی کودک لازم است. بازی‌های جنسی از جمله دکتر بازی و کنجکاوی‌های کودکان در مورد بدن خود و همسن و سالانشان تاثیر مهمی در رابطه جنسی بزرگسالیشان دارد و والدین در صورتی که احساس می‌کنند خودشان در زمینه هویت جنسی و یا جنسیت خود تعارض دارند، بهتر است قبل از این که کودکشان به 3 سالگی برسد به حل کردن آن اقدام کنند؛ همچنین اگر شما والدین عزیز در مورد تجربه‌های جنسی کودکتان احساس سردرگمی و یا اضطراب دارید، می‌توانید در این زمینه از مشاورین کودک افرا کلینیک کمک بگیرید. 

اهمیت مشاوره جنسی در سنین بین 6 تا 12 سال

از سنین 6 سالگی کودکان به آناتومی خود و دوستانشان علاقمند می‌شوند و کنجکاوی‌هایی در این زمینه دارند، در این سن برخورد والدین با این کنجکاوی‌ها اهمیت ویژه‌ای دارد؛ چرا که کودکان می‌توانند بیشترین اطلاعات درست را از والدینشان دریافت کنند. در حدود 7 سالگی به دلیل آغاز تکالیف درسی، رشد کنجکاوی‌های جنسی کودکان آرام‌تر می‌شود و بیشتر کودکان مشغول به یادگرفتن می‌شوند و بعد از 8 سالگی کنجکاوی‌های جنسی کودکان دوباره شروع شده و تا 12 سالگی به کمک دوستان و همسالان بخش زیادی از سوالاتشان پاسخ داده می‌شود و با شکل‌گیری هویت جنسیشان وارد دوران بلوغ می‌شوند.

سکسولوژی

اهمیت مشاوره جنسی و مشکلات جنسی در سنین نوجوانی و جوانی

بیشتر مشکلات والدین با نوجوانانشان از دوره‌ی بلوغ شروع می‌شود. در این سن نوجوان با فوران هورمون‌ها مواجه هستند. علاوه بر این با رشد اندام‌ها،  نوجوان بر روی بدنش تمرکز بیشتری پیدا می‌کند. نوجوانی یک دوره‌ی گذار از کودکی به بزرگسالی است. نوجوان در این سن شرایط بدنی جدیدی را تجربه می‌کند که به همین دلیل باید نسبت به شرایط جدید خود، شناخت بهتری پیدا کند. شناخت صحیح مسائل جنسی و شرایط فیزیکی در سن بلوغ به لحاظ بهداشت و جسمی دارای اهمیت بسیاری است.

در بیشتر خانواده‌ها به دلیل بازداری‌های فرهنگی، خجالت، حجب‌وحیای بزرگسالان و خود نوجوانان، از پرداختن به مسائل پیرامون موضوع جنسی در خانواده امتناع می‌شود. 
در نتیجه والدین آموزش و مشاوره جنسی مناسب را برای فرزندان ارائه نمی‌دهند. که همین امر سبب بروز بسیاری از مشکلات برای نوجوانان می‌شود. علاوه بر این نوجوانان خودشان به دنبال کسب اطلاعات می‌روند که به دلیل نداشتن آموزش جنسی مناسب ممکن است با مشکلات جدی مواجه شوند. مشاورین افرا کلینیک می‌توانند در زمینه مشاوره جنسی به شما کمک کنند.

اهمیت آموزش و مشاوره مشکلات جنسی برای والدین

آموزش جنسی برای نوجوانان بهتر است توسط والدین و مدارس انجام گیرد؛ اما متاسفانه به علت عدم وجود برنامه مدون و افراد مناسب جهت آموزش مسایل جنسی، والدین به تنهایی باید بار این آموزش جنسی را به دوش بکشند. والدین می‌توانند روش مناسبی را برای آموزش و مشاوره فرزندان خود در زمینه مسائل جنسی انتخاب کنند. روش‌های گفت‌وگوی والدین با فرزندان در مورد مسائل جنسی می‌تواند به دو شکل انجام گیرد:

  • آموزش مستقیم والدین به فرزندان: 

در صورتی که  والدین خودشان در مورد بٌعد جنسی رابطه شان مشکلی نداشته باشند و رابطه گرم و خوبی با فرزندشان داشته باشند، می‌توانند اطلاعات لازم را به فرزندشان انتقال دهند. در این روش توجه به جنسیت می‌تواند کار را راحت‌تر کند. به این معنی که مادران، دختران و پدران، پسران خود را آموزش داده و آگاهی‌های لازم متناسب با سن او در اختیارش بگذارند.

  • آموزش غیرمستقیم و کمک گرفتن از مشاوران متخصص: 

والدینی که به هر دلیلی از جمله خجالت و یا نداشتن رابطه‌ای راحت با فرزند خود، قادر به آموزش جنسی آنان نیستند، می‌توانند از یک مشاور برای این آموزش جنسی کمک بگیرند. توصیه روانشناسان افرا کلینیک به والدین برای حفظ حریم‌ها و جلوگیری از تحت فشار قرار گرفتن آنان به دلیل عدم آگاهی از نحوه‌ی پاسخ‌گویی به سوالات فرزندشان، آموزش‌های جنسی لازم را به یک مشاور بسپارند و یا ابتدا والدین با آموزش توسط مشاور، اطلاعات جنسی را دراختیار فرزندشان بگذارند.

اهمیت مشاوره جنسی برا ی زوج‌های جوان

بسیاری از زوجین جوان تصور دارند اگر عاشق هم باشند بقیه مشکلات قابل حل است؛ در حالی که بخشی از داشتن روابط عاطفی گرم از طریق داشتن رابطه جنسی با کیفیت اتفاق می‌افتد.

از آنجایی که در جامعه ما افسانه‌های غلط دربارۀ ازدواج زیاد است( برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله میل جنسی زن و مرد، بخش 15 باور اشتباه درباره تجربه جنسی در زنان و مردان را مطالعه کنید)، زوج‌های جوان که سال‌ها با این افسانه‌ها بزرگ شده‌اند متاسفانه در دام این باورهای اشتباه می‌افتند و به دلیل عدم آگاهی در مورد مسائل جنسی تعاملاتشان به شدت آسیب می‌بینند.

آموزش  درست در مورد مسائل جنسی جزو لاینفک زندگی زناشویی است. طبق آمارهای طلاق در ایران درصد بالایی از جدایی ها به دلیل روابط زناشویی متعارض و عدم آگاهی در مورد مسائل جنسی است. لذا آموزش زوج‌های جوان در مورد مسائل جنسی و مشاوره جنسی برای بالا بردن کیفیت زندگی زناشویی ضرورت بالایی دارد. 

از جمله رایج‌ترین مشکلات جنسی می‌توان به زود انزالی در مردان و بی‌میلی جنسی در زنان اشاره کرد (برای اطلاعات بیشتر می توانید مقاله تفاوت تمایلات جنسی در زنان و مردان را مطالعه کنید). بسیاری از افراد به دلیل خجالت و شرمندگی از این بابت برای دریافت خدمات حرفه‌ای اقدام نمی‌کنند. در حالی که اختلالات جنسی از جمله مشکلات شایع در بین افراد متاهل است و امروزه سکس درمانگرها و سکسولوژیست‌ها درمان‌ها و روش‌های بسیار کارآمدی برای حل آن‌ها ارائه می‌کنند.

سکس تراپ

باید به یاد داشته باشید که اگرچه ممکن است مشکلات جنسی ریشه در مسائل عمیق روانشناختی فرد داشته باشد، اما گاهی صرفا مشکل در عملکرد جنسی، رابطه را به‌هم می‌زند. رابطه‌ی جنسی بخش مهمی از پیوند و ارتباط صمیمانه میان دو نفر را به خود اختصاص داده است؛ به طوری که بدون آن، زوج‌ها در بحران‌های زندگی زودتر و راحت‌تر از هم دور می‌شوند. این وضعیت نشان می‌دهد که باید به فکر راه چاره و اعتماد به افراد متخصص در این حوزه بود.

در ادامه مهم‌ترین علائم وجود مشکل در رابطه جنسی معرفی می‌شود: 

  1. سکسی که باعث ناامیدی در فرد شود.

  2. سکس که عامل دعوا و بدخلقی یکی از زوجین شود.

  3. یک نفر یا هردو احساس می‌کنند شرایط ملال‌آور یا نارضایتی جنسی دارند.

  4. زوج‌هایی که بعد از ارتباط جنسی بلافاصله از هم جدا می‌شوند و با هم تعاملی ندارند.

  5. یک یا هر دو نفر احساس می‌کنند در ارتباط جنسی  نادیده گرفته می‌شوند.

با توجه به آنچه ذکر شد در صورتی که به دلیل شرم و خجالت گرفتن مشاوره جنسی و سکس‌درمانی حضوری برایتان سخت است، می‌توانید به صورت تلفنی از مشاورین افرا کلینیک مشاوره دریافت کنید. 

یک مشاور جنسی خوب چه ویژگی‌هایی دارد؟ 

قاعدتا برای داشتن مشاور جنسی خوب باید علاوه بر ویژگی‌های یک مشاور خانواده مجرب، آگاه و متخصص، در زمینه حل مشکلات جنسی نیز تبحر لازم را داشته باشد. آنچه در تعیین سطح و آموزش مشاوران مربوط به مسائل جنسی اهمیت بالایی دارد، تجربه عملی در حوزه زوج درمانی است. البته دوره‌های احراز صلاحیت، دریافت مجوز و کارگاه‌های مربوط به درمان مشکلات جنسی برای مشاوران اهمیت زیادی دارد. بنابراین برای اینکه خیالتان راحت باشد می‌توانید از مسئول فنی افرا کلینیک تلفنی مشورت بگیرید تا یکی از بهترین راه‌ها را برای حل مشکلات جنسیتان، به شما پیشنهاد گردد. 

مشاوره جنسی و رفع مشکلات زناشویی

اغلب زوج‌های جوان، والدین نوجوانان و زوج‌های میانسال به ترتیب بیشترین متقاضیان مراجعه‌کننده به مشاوران جنسی هستند. در میان زوج‌های جوان آن‌هایی که به تازگی ازدواج کرده‌اند، بیشتر به مشاوره جنسی نیاز پیدا می‌کنند؛ چرا که در اوایل رابطه، زوج‌های جوان ممکن است نتوانند بین واقعیت، تصورات و فانتزی‌های جنسی تفاوت قائل شوند؛ در نتیجه دچار سردرگمی، سرخوردگی و گاه ناامیدی از آنچه تجربه می‌کنند و آنچه تصور می‌کردند قرار است تجربه کنند، شوند.

اگرچه زوج‌های جوان تصور می‌کنند در اولیل زندگی مشترک مشکل اصلی، مسائل مالی خواهد بود، اما در عمل بیشتر روابط جنسی زوج‌های جوان دچار مشکل می‌شود، چرا که این بخش نیاز به آگاهی بالا و توجه به تفاوت‌های فردی دارد، که کمتر قبل از ازدواج آگاهی‌های درستی به جوانان داده شده است.

در مشاوره جنسی سکس‌‌درمانگر می‌تواند آموزش‌های لازم را به زوج‌های جوان بدهد. سکسولوژیست‌ها معتقدند هر مهارتی نیاز به آزمون و خطا و تلاش برای رسیدن به مرحله رضایت دارد، بنابراین تکرار و تمرین در رابطه جنسی و داشتن یک فرد آگاه و متخصص برای رفع سوءتفاهم‌ها و افسانه‌های غلط جنسی عامل مهمی برای داشتن رابطه جنسی با کیفیت است. 

تحقیقات نشان داده است در مواردی که زوج‌ها به مشاوره زناشویی و مشاوره جنسی مراجعه کرده‌اند، روابط آن‌ها مستحکم‌تر شده و میزان علاقه و محبت زوجین نسبت به هم افزایش پیدا کرده است.

دریافت مشاوره جنسی و زناشویی

در چه مواردی به سکس تراپ مراجعه کنیم؟

شاید احساس کنیم مشکل ما در رابطه جنسی بسیار شخصی است؛ اما بسیاری از ما به دلیل تجارب، شرایط، نگرانی‌ها یا جنسیت خود با مسائل مشابه‌ای روبه‌رو می‌شویم. می توان به کمک مشاوره به بسیاری از مشکلات جنسی در زنان و مردان رسیدگی کرد و آن را بهبود بخشید (برای کسب اطلاعات بیشتر به مقاله میل جنسی زن و مرد، بخش چه زمان باید برای مشکل جنسی درخواست کمک کنم را مطالعه کنید). برخی از مشکلات جنسی که برای افراد زیادی به‌وجود آمده است، در ادامه نوشته شده است.

مشکلات جنسی زنان

  • درد هنگام رابطه

احساس درد هنگام برقراری رابطه‌ی جنسی، که به آن دیس پارونیا هم گفته می‌شود، در بین زنانی که یائسه شده‌اند یا درحال یائسه شدن هستند، بسیار شایع است.
اندومتروز و کیست تخمدان از جمله وضعیت‌هایی است که منجر به درد هنگام رابطه می‌شود؛ اما مشکلات دیگری مانند کم بودن رطوبت واژن هنگام رابطه می‌تواند علاوه بر افزایش سن مربوط به وضعیت روانشناختی نیز باشد. جراحت بافت به خاطر جراحی و بیماری‌های مقاربتی نیز از دیگر عوامل بروز این وضعیت است.

  • اختلال ارگاسم

به ارگاسم نرسیدن زنان با وجود هرگونه برانگیختگی جنسی می‌تواند دلایل متعددی داشته باشد و طیفی از عوامل پزشکی تا مسائل عمیق روانشناختی را  شامل می‌شود. از دلایل مهم روانشناختی می‌توان به عدم توانایی افراد برای «رها کردن ذهن» اشاره کرد، مشکلات عروقی یا هورمونی و داروهای اعصاب ازجمله موارد پزشکی است که باعث بروز مشکل در ارگاسم می‌شود. 

از طرفی، بعضی از زنان از سکس و برانگیختگی جنسی واهمه دارند چرا که از اینکه کنترل خود را از دست بدهند می‌ترسند یا با تحریک جنسی احساس گناه می‌کنند و بعضی دیگر از رابطه و تحریکات جنسی شریک خود راضی نیستند. اختلالات روحی و روانی مانند افسردگی یا تجربه‌ی تعرض جنسی در گذشته هم باعث اختلال در ارگاسم می‌شود.

  • از دست دادن میل جنسی

از دست دادن انگیزۀ جنسی در دوره‌های خاص از زندگی مانند هنگام بارداری و شرایط استرس‌زا برای زنان طبیعی است؛ اما در برخی بیشتر دیده می‌شود. باز هم عوامل روحی و جسمی مختلفی نظیر دیابت، مشکلات رابطه، اختلال هورمون، افسردگی، خستگی مفرط، تجربه دردناک رابطه‌ی جنسی و اعتیاد به الکل و مواد در این امر دخیل است. کمبود انگیزه جنسی با پایین آمدن میزان طبیعی تستسترون در خانم‌ها هم رابطه دارد.

مشکلات جنسی مردان

  • مشکل انزال

مشکل انزال بسیار شایع است و مردان معمولا یکی از سه نوع آن را تجربه می‌کنند:

انزال زودهنگام: میانگین زمان انزال پنج دقیقه در نظر گرفته می‌شود، زمانی‌که فرد هنگام دخول خیلی زود به انزال می‌رسد یعنی فرد قبل یا ظرف یک دقیقه به انزال برسد، دچار این مشکل است.

دیرانزالی: به تاخیر در انزال یا عدم انزال حین برقراری رابطۀ جنسی اطلاق می‌شود. این وضعیت اختلال ارگاسم مردان هم نامیده می‌شود.

انزال معکوس: این وضعیت که از همه نادرتر است زمانی اتفاق می‌افتد که اسپرم به جای خروج از مجرای ادرار و سر آلت به عقب و مثانه برمی‌گردد. در این حالت فرد به ارگاسم می‌رسد؛ اما منی کم است یا دیده نمی‌شود.

اختلال جنسی مردان، مانند انزال زودهنگام، نیز مانند مشکلات جنسی زنان مربوط به عوامل روانشناختی و یا فیزیکی است. این موارد شامل استرس و آسیب جنسی در گذشته و بیماری‌های جسمی مانند دیابت است.

  • اختلال نعوظ

اختلال نعوظ، که ضعف جنسی هم نامیده می‌شود، وضعیتی است که فرد در آن نمی‌تواند به اندازه‌ای نعوظ را نگه دارد که برای برقراری رابطه رضایت بخش باشد. این اختلال نسبتا شایع است و ریشه در اختلالات روانشناختی از جمله اضطراب، افسردگی، وابستگی شدید به مادر، درکنار بی‌حوصلگی جنسی و نگرانی مداوم برای راضی نگه‌داشتن شریک دارد. مشکلات جسمی از جمله عدم تنظیم هورمونی و باریک شدن رگ‌های خون در آلت به خاطر فشار خون بالا نیز ممکن است در بروز این مشکل نقش داشته باشند.

متاسفانه درصورتی‌که این اختلال مزمن شود، حتی وقتی علت اصلی بروز اختلال نعوظ در مردان تشخیص داده شود و برطرف گردد، بسیاری از آن‌ها از ترس تکرار آن باز هم نمی‌توانند به نعوظ برسند.

روانشناسان افرا کلینیک توصیه می‌کنند در صورت مشاهده هر کدام از موارد بالا از مشاور سکس تراپ کمک بگیرید.

دریافت مشاوره جنسی و زناشویی در افرا کلینیک

اگر هر کدام از مسائلی که در بالا گفته شد، زندگی شما را تحت تاثیر قرار داده است و فکر می‌کنید نیاز به مشاوره جنسی و آموزش جنسی دارید، می‌توانید از متخصصان افرا کلینیک کمک بگیرید. روانشناسان افرا کلینیک به شیوه‌های مختلف حضوری، تلفنی و آنلاین می‌توانند به شما کمک کنند. در ادامه هر کدام از این سه شیوه به اختصار توضیح داده می‌شود.

مشاوره جنسی و زناشویی تلفنی

مشاوره‌های حضوری ممکن است زمان زیادی را از افراد بگیرد به همین دلیل مشاوره تلفنی می‌تواند جایگزین مناسبی برای افراد پرمشغله باشد.علاوه بر این مطرح کردن مسائل جنسی با احساس شرم و خجالت برای افراد همراه است. موضوع مهم دیگر نگرانی برای شناخت شدن هویت افراد است، که مشاوره های جنسی تلفنی می‌توانند تا حدودی این مشکلات را حل کند.

مشاوره آنلاین جنسی و زناشویی

گاهی بعد مکانی و مسافتی زیاد مراجعان و مشاوران سکس‌‌درمانگر باعث می‌شود که مشاوره آنلاین پیشنهاد شود. با این روش شما می‌توانید در هر کجای دنیا با مشاور سکس‌‌درمانگر مورد نظرتان صحبت کنید. مشاورهای آنلاین از نظر زمانی نیز به صرفه هستند، به ویژه برای افرادی که در شهرهای بزرگی مثل تهران زندگی می‌کنند.

مشاوره جنسی برای زوج های جوان

مشاوره حضوری جنسی و زناشویی

بهترین راه برای بهره‌گیری از یک مشاوره خانواده خوب، این است که به صورت حضوری نزد مشاور بروید و در مورد مشکلاتتان صحبت کنید. بهتر است فردی که از نظر روحی در شرایط مساعدی قرار ندارد، مشاوره حضوری را انتخاب کند. جدا از رویکرد مشاوره در چنین مسائلی، حس حضور در یک فضای امن، تا حدودی به کاهش اضطراب فرد آسیب دیده می‌تواند کمک کند.

چرا مشاوره جنسی تلفنی پیشنهاد می‌شود؟

بسیاری از افراد به دلیل مشاغل، گرفتاری‌ها و زمان‌بندی زندگی، نمی‌توانند در جلسات حضوری مشاوره شرکت کنند. با این حال مشاوره زناشویی تلفنی همچنان راهکاری مناسب برای حل مشکلات رابطه است.

مشاوره زناشویی تلفنی به افراد اجازه می‌دهد، بدون نیاز به حضور در اتاق مشاور، از راهنمایی‌های یک متخصص بهره‌مند شوند. تکنیک‌های مشاور در ارتباط تلفنی تفاوتی با مراجعه حضوری ندارد، بنابراین لازم نیست افراد نگران آن باشند. 

بسیاری از افراد نیز ترجیح می‌دهند، بدون شناسایی هویت، مشاوره دریافت کنند؛ در این شرایط مشاوره زناشویی تلفنی بهترین راهکار  برای حل مشکلات کوچک و بزرگ فردی و ارتباطی است. ارتباط با مشاور به هر طریق که باشد، نقشی موثر در بهبود روابط زناشویی خواهد داشت. بنابراین اگر افراد قادر نیستند به صورت حضوری از راهنمایی‌های مشاور جنسی بهره مند شوند، مشاوره زناشویی تلفنی به آن‌ها کمک موثری خواهد کرد.

سوالات متداول مشاوره جنسی

  • در دوره بارداری شوهرم فیلم پورن می‌بیند. آیا باید با او برخورد کنم؟

قابل درک است که شما دیدگاه خوبی در این مورد نداشته باشید. اما نیاز است که به نیازهای جنسی یکدیگر توجه داشته باشید. در صورتی که همسر شما نیاز به ارتباط جنسی دارد در دوران بارداری از راه‌های دیگری که هر دو احساس رضایت داشته باشید استفاده کنید، تا از نظر جنسی نیز بتوانید آرامش بیشتری داشته باشید . 

  • آیا خود ارضایی عوارض منفی دارد؟

خودارضایی عملی است که افراد در فرایند رشد جنسی خود آن را تجربه می‌کنند. اگر فرد به طور مکرر به این عمل دست بزند برای ارضای جنسی به آن وابسته می‌شود و در رابطه جنسی با شریک خود دچار مشکل خواهد شد. علاوه بر این، مسائلی نظیر افسردگی، اضطراب و احساس گناه نیز با توجه به بافت فرهنگی ممکن است از عوامل تاثیرگذار در تکرار وسواس گونه این رفتار باشند.

  • آیا با وجود سلامت پرده بکارت امکان بارداری وجود دارد؟

باکرگی مانعی برای بارداری نیست و اگر رابطه جنسی محافظت نشده و بدون کاندوم باشد اسپرم می‌تواند منجر به بارور شدن تخمک شود.

  • دچار اعتیاد جنسی شدم. چه کاری باید انجام بدهم؟

رفتار اعتیادآور به هر چیزی باعث یکسری مشکلات از جمله افت عملکرد در ارتباطات، تحصیل، کار و ... می‌شود. برای مثال در اعتیاد جنسی در کنار کسب لذت ممکن است با آسیب‌های دیگری از جمله: صدمات جسمی و انتقال بیماری، تنوع طلبی، و کاهش تمرکز بر دیگر موضوعات مهم زندگیتان همراه باشد. سعی کنید نیاز جنسی را برای خودتان تعریف کنید و یک سری محدودیت‌ها در رفع این نیاز برای خودتان قرار بدهید تا بتوانید عملکرد بهتری را تجربه کنید.

اشتراک :
دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید
امتیاز:
captcha