021-44273757 ، 02144273767

مشاوره تلفنی روانشناسی

 04 اردیبهشت 1401   11:48
 0
 1102

مشاوره تلفنی روانشناسی، امروزه به دلیل پیشرفت تکنولوژی، مشغله زیاد افراد، دوری مسیر، هزینه و وقت کم در بین مردم محبوبیت خاصی پیدا کرده است. از آن‌جايی كه مشاوره و روان‌درمانی فرآيندی حساس و تخصصی بوده، دقت و مهارت كافی براي ارائه خدمات لازم است؛ به همين علت روانشناسانی كه به صورت تلفنی خدمات مشاوره ارائه می‌كنند نيز بايد تبحر و تخصص بالايی داشته باشند. توجه به اين موضوع لازم است که این نوع مشاوره علاوه بر مزیت‌هایی که دارد و در ادامه این مقاله به آن می‌پردازیم، محدوديت‌هايی را نيز شامل می‌شود؛ از جمله اينكه برقراری ارتباط به راحتی اتفاق نمی‌افتد و درمانگر به واکنش‌های بدنی و چهره‌ای مراجع دسترسی ندارد.

مشاوره روانشناسی تلفنی

چرا مشاوره تلفنی افرا کلینیک؟

در كلينيك افرا، روانشناسان برای ارائه خدمات مشاوره و روانشناسی تلفنی آموزش‌های لازم را دريافت كرده‌اند؛ بنابراين می‌توانند به بهترين نحو محدوديت‌های اين نوع مشاوره را پوشش داده و به نيازهای روانشناختی و مشاوره‌ای فرد نيز پاسخ دهند. 

علاوه براين، با توجه به كيفيت بالای خدمات، هزينه خدمات مشاوره تلفنی بسيار مقرون به صرفه است؛ زيرا همان افراد مجربی كه خدمات مشاوره را به صورت حضوری ارائه می‌كنند، خدمات مشاوره تلفنی را نيز با توجه به مهارت‌های آموخته شده ارائه می‌دهند.

«رازداری»‌ يكی از مولفه‌های اصلی حقوق مراجع و دستورالعمل‌های مداخله بالینی به شمار می‌آید. در تماس‌های تلفنی این نگرانی وجود دارد که اصل «رازداری» رعایت نشود. ما در کلینیک افرا به این امر آگاه بوده و تلاش کرده‌ایم تا در‌ آموزش‌های داده شده به متخصصین موارد مربوط به رازداری را مورد توجه قرار دهیم. همچنین موارد زیر در جلسات مشاوره تلفنی روانشناسی افرا کلینیک رعایت می‌شود:

  • جلسه مشاوره تلفنی همچون جلسات حضوری در مکانی ساکت و بدون حضور شخصی دیگر صورت می‌گیرد.
  • مکالمه‌ها به هیچ عنوان ضبط نمی‌شوند.

مزایای مشاوره تلفنی

با توجه به اینکه کیفیت مشاوره تلفنی نسبت به مشاوره حضوری کمتر است، مشاورین و روانشناس‌ها برای ارائه خدمات مشاوره به صورت تلفنی،  به شکلی حرفه‌ای آموزش دیده‌اند. از همین روی شما با روانشناسانی مجرب که جلسات خود را در سطح عالی برگزار می‌کنند، ارتباط خواهید گرفت. 

از دیگر مزایای مشاوره تلفنی روانشناسی می‌توان به دسترسی‌پذیری به روانشناسان در بیشتر ساعات روز اشاره کرد. این امر میزان تطابق زمان مشاوره و نیاز فرد را افزایش می‌دهد و برای کسانی که برنامه زندگی شلوغی دارند بسیار مناسب است.

بسیاری از افراد تمایل دارند که جلسات مشاوره خود را با روانشناسان و کلینیکی که می‌شناسند، داشته باشند؛ اما به علت دوری مسیر این امر برایشان امکان‌پذیر نیست. مشاوره تلفنی روانشناسی برای این افراد بهترین گزینه خواهد بود.

برای چه مشکلاتی می‌توان از مشاوره تلفنی استفاده کرد؟

شما با توجه به درخواست مشاوره خود می‌توانید در حوزه‌های مشاوره کودک، تحصیلی، ازدواج، طلاق، فردی، خانواده، ترک اعتیاد و شغلی اقدام به گرفتن وقت مشاوره تلفنی کنید؛ اما پیش از هرگونه اقدامی لازم است چند نکته را به خاطر بسپارید:

  • مشاوره کودک تلفنی

مشاوره کودک به شیوه تلفنی به دلیل وضعیت روانی کودک تنها در صورتی امکان پذیر است که در ابتدا حداقل یک جلسه حضوری وجود داشته باشد و کودک بتواند با مشاور خود ارتباط موثر بگیرد. البته بیشتر مشاوره‌های تلفنی بر عهده مادر یا مراقبت‌کننده اصلی کودک است؛ چرا که درمان مشکلات کودک بدون مشاوره به والدین یا مراقبت‌کننده اصلی امکان‌پذیر نیست؛ بنابراین در مشاوره کودک تلفنی اگرچه موضوع جلسه در مورد کودک است ولی بیشتر جلسه، گفتگو بین مشاور و والدین است و بازی‌درمانی در این شرایط امکان پذیر نیست.

  • مشاوره تحصیلی تلفنی

مشاوره تحصیلی تلفنی یکی از شیوه‌های مشاوره است که امروزه به دلیل قطعی بودن تاثیرگذاری آن بر پیشرفت تحصیلی، طرفداران زیادی دارد؛ چرا که به دانش‌آموزان این فرصت را می‌دهد که بتوانند با وجود زمان محدودی  که بعد از مدرسه دارند از راهنمایی‌های حرفه‌ای مشاوره تحصیلی بهره ببرند. آنچه در مشاوره تحصیلی تلفنی مهم است، سطح ارتباطی است که دانش‌آموز می‌تواند با مشاور تلفنی بگیرد؛ در صورتی که دانش‌آموز شخصیتی درونگرا داشته باشد، مسلما داشتن جلسات حضوری موثرتر است.

مشاوره تلفنی

  • مشاوره ازدواج تلفنی

با توجه به احتمال دوری مسیر برای برخی از عزیزان در کلینیک روانشناسی افرا زوجین می‌توانند به صورت تلفنی با مشاوران صحبت کنند. خدمت مشاوره تلفنی ازدواج در این کلینیک مانند مشاوره ازدواج حضوری به صورت تخصصی انجام می‌شود. 

  • مشاوره طلاق تلفنی

گاهی ممکن است شما به قدری آشفته باشید که توان خارج شدن از منزل و گرفتن مشاوره حضوری را نداشته باشید و یا به دلیل استرس‌ها یا بدبینی‌های همسر شرایط خروج از منزل را ندارید؛ به هر حال اگر شما به هر دلیلی شرایط حضور در مرکز مشاوره را نداشته باشید، می‌توانید وقت مشاوره تلفنی را تعیین کرده و در مکالمه خود از مشکلات و نگرانی‌های خود بدون هرگونه محدودیت مکانی و زمانی صحبت کنید. 

  • مشاوره فردی تلفنی

مشاوره فردی تلفنی یکی از انواع مشاوره فردی است که در سال‌های اخیر رواج پیدا کرده است. این مشاوره مزایای خاص خودش را دارد که پیش‌تر به آن اشاره كرديم و نیازی به حضور در کلینیک ندارد.

  • مشاوره خانواده تلفنی

در مشاوره خانواده تلفنی، مشاور تنها می‌تواند در آن واحد با یکی از اعضای خانواده صحبت کند و بیشتر مواقع جلسات را با فردی شروع می‌کند که متقاضی جلسه مشاوره بوده است و تلاش بر اين است با سوالاتی که می‌پرسد، شرایط فرد مقابل او را نیز در نظر بگیرد. مشاوره تلفنی خانواده نسبت به مشاوره حضوری مزایایی دارد که شامل موارد زیر هستند:

  1. مشاوره گرفتن حتی در زمانی که محدودیت خروج از منزل وجود دارد.
  2. در شرایطی که مشکلات جسمی مانع رفت و آمد می‌شود.
  3. زمانی که مطرح کردن مشكل به صورت حضوری برای افراد دشوار است.
  4. در صورتی که فرد خجالتی است.
  • مشاوره ترك اعتياد تلفنی

 برای بسیاری از افراد درگیر اعتیاد، کمرنگ شدن حریم خصوصی می‌تواند نگران‌کننده باشد. متأسفانه، انگ‌های اجتماعی هنوز اعتیاد و درمان سوء مصرف مواد را احاطه کرده است؛ در نتیجه، برخی از بیماران به راحتی نمی‌توانند کمک بگیرند. آن‌ها نگران این هستند که اگر دوستان یا خانواده بفهمند، رفتارشان با آن‌ها عوض شود و این یکی از استرس‌های مهم این افراد برای مراجعه به مشاور است. درمان از راه دور می‌تواند با افزایش حریم خصوصی بیمار، به رفع این نگرانی‌ها کمک کند. مشاوره‌های تلفنی ترک اعتیاد مرحله به مرحله پیش می‌روند و بیماران می‌توانند از خانه به درمان دسترسی داشته باشند و به طور موثرتری درمان خود را ادامه دهند.

مزایای مشاوره تلفنی

روش انجام مشاوره روانشناسی تلفنی در کلینیک افرا

طي يك تماس تلفنی با مسئول کلینیک می‌توانيد راهنمایی مختصر ده دقیقه‌ای دریافت کنید. این تماس تلفنی به صورت رایگان انجام خواهد شد. در این ده دقیقه با توجه به درخواست و شرایط شما، مشخص خواهد شد که نیازمند مشاوره هستید یا رواندرمانی؛ و با توجه به یکی از این دو حالت درمانگر یا مشاور مناسب برای مشکلتان به شما معرفی خواهد شد. پس از آ‌ن با منشی کلینیک برای گرفتن وقت هماهنگ خواهید کرد و به شما ساعتی را برای تماس گرفتن اختصاص خواهد داد. 

در مواردی که نیاز به ساعت‌های مشاوره بیشتر باشد، این امکان وجود دارد که برای مثال در یک هفته دو بار وقت مشاوره تلفنی بگیرید. برای آشنایی بیشتر با درمانگرها می‌توانید به پیج اینستاگرام که آدرس آن در سایت نیز موجود است، مراجعه فرمایید. 

هزینه مشاوره تلفنی روانشناسی

هزینه جلسه مشاوره با روانشناس به صورت تلفنی با مشاوره حضوری تفاوتی ندارد؛ اما قطعا در میزان هزینه رفت‌وآمد و وقت شما صرفه‌جویی خواهد شد. با توجه به اینکه امروزه زندگی افراد به سمت سرعت بیشتر، زمان کمتر و بهترین نتیجه پیش می‌رود؛ گزینه روی میز برای دریافت خدمات مشاوره و روانشناسی که دارای تمام این ویژگی‌ها باشد، مشاوره تلفنی است.

دریافت مشاوره روانشناسی تلفنی از بهترین مشاوران افراکلینیک

مرکز مشاوره افراکلینیک با مجوز رسمی از سازمان نظام روانشناسی و مشاوره ایران با شماره پروانه 1775 با حرفه‌ای‌ترین مشاوران روانشناسی آماده پاسخگویی به شما عزیزان است.

از مزیت‌ها و عناصر مهم در کلینیک افرا این است که همان مشاوران و روانشناسانی که خدمات حضوری ارائه می‌کنند، در قسمت مشاوره تلفنی نیز فعالیت دارند. این امر به شما کمک خواهد کرد تا از کیفیت جلسات و حرفه‌ای بودن آن اطمینان حاصل کنید. 

اشتراک :
دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید
امتیاز:
captcha